שילוב מנצח: טיפול התנהגותי-קוגניטיבי בשילוב ספורט

אני רוצה לשתף אתכם בטיפול ייחודי ומעצים המשלב בין טיפול התנהגותי-קוגניטיבי לבין עולם הספורט. זה אולי נשמע לכם כמו שני תחומים שונים, אך השילוב בינם יכול לסייע בצורה משמעותית בשיפור האיכות הנפשית והגופנית שלכם או ילדכם.
מה זה בעצם טיפול התנהגותי-קוגניטיבי?
זו שיטת טיפול המתמקדת בהבנת הקשר בין החשיבה, הרגשות וההתנהגות שלנו. הטיפול עוסק בזיהוי ושינוי של תהליכי חשיבה שליליים ורגשות קשים, (חרדות, דימוי עצמי ADHD,) ומלמד איך לשנות אותם לטובתנו.
איך זה קשור לספורט?
פעילות גופנית מוכחת כי יש לה השפעות חיוביות על הרגשות והחשיבה. הפיזיות משפיעה על תהליכים כימים במערכת העצבים המרכזית שלנו, המשפיעות על הרגשות והחשיבה המובנת. הספורט מעניק רווח פיזי ונפשי, מה שיכול לסייע בהקלה על רמות הלחץ והחרדה.
כיצד זה עובד בפועל?
בזמן הפעילות הספורטיבית, אפשר להתמקד במטרות חיוביות ולקדם חוויות מעוררות תחושות מעצימות. יחד עם זאת, ניתן להשתמש בטכניקות התנהגותיות-קוגניטיביות כדי להתמודד עם מחשבות שליליות או דאגות שעשויות לעכב אותנו בזמן האימון או בחיי היומיום.
היתרונות?
1. **שיפור רמות האנרגיה והכושר הגופני**: הפעילות הספורטיבית מעניקה תחושות של פיזיות וחיוניות, וזאת מסייעת לשיפור הכושר הגופני והמנטלי.
2. **הפחתת רמות חרדה ודיכאון**: ספורט, הוא כלי מעולה לשיפור הגוף והנפש הפעילות הגופנית משפיעה באופן חיובי על הרמות של הורמונים כמו האדרנלין והאנדורפינים, שהם "המרגיעים " הטבעיים של הגוף.
3. **שיפור התמודדות עם אתגרים**: הפעילות הספורטיבית מלמדת אותנו להתמודד עם קשיים ואתגרים, מה שמשפר את היכולת שלנו להתמודד עם מצבי לחץ ,עיוותי חשיבה והקניית תחושת מסוגלות.
4. **התמודדות עם כישלונות**: בספורט, כמו בחיים, יש גם רגעים של כישלונות. הגישה התנהגותית-קוגניטיבית עוזרת לנו להתמודד עם כישלונות, ללמוד מהם ולהמשיך קדימה בהמשך.
אז אם אתם מחפשים עבורכם/ילדכם דרך ייחודית לשפר את הגוף והנפש באופן משולב
אני מזמין אתכם לגלות את "לב אמיץ" – טיפול התנהגותי קוגניטיבי באמצעות ספורט, המותאם לכל גיל ואתגר. לחצו כאן לפרטים ובחרו את המסלול המתאים לכם או ילדיכם .

אהבתם? מוזמנים לשתף

פייסבוק
טוויטק
טלגרם
וואטסאפ
אימייל
הדפסה