בוגר אוטיסט באימוני הספורט

כיצד עבודת הצוות יכולה לקדם בוגר אוטיסט באימוני הספורט.

שמי איילה ואני אימא לבוגר אוטיסט, שמתגורר במסגרת חוץ ביתית, בהוסטל. החלטתי להיות לו לפה, להביא לעולם את עולמו, את האתגרים שאיתם הוא מתמודד, את קשריו ואת רגעי הנחת והסיפוק בחייו. פניתי ביוני 2021, לאלון פרידמן, מאמן ספורט המתמחה באימון ילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים, אחרי חורף של סגרים ובידודים, וביקשתי ממנו שיעזור לגילי בעניין ההתנגדות שלו לעסוק בפעילות ספורטיבית.
גילי מוזס – בן 35, אוטיסט בתפקוד נמוך שמשמעו שהוא נזקק לתיווך כדי לתקשר עם הסביבה, שמשתמש בתוכנות, על מנת להביע את דעתו, ואת רצונותיו.
כמה מילים על המאמן אלון פרידמן, מקים מיזם "לב אמיץ" לעידוד הספורט ככלי להתפתחות אישית, אלון פרידמן בוגר מכון וינגיט למאמנים , בוגר איזי שפירא שלוחה של אוניברסיטת בר אילן פעילות גופנית מותאמת עבור אוכלוסיה עם צרכים מיוחדים.

היום ראיתי את הסרט "הנה אנחנו". במילה אחת: מעולה! בשתי מילים: רוצו לראות! הסרט עוסק בהתמודדותה של משפחה לבוגר אוסיטיסט, עם המעבר של "הילד" לבית לחיים. הסרט עוסק בהתמודדותם של הורים עם ההרגשה שאין על מי לסמוך, שרק בבית ההורים יוכל הילד לקבל את הטיפול אותו הוא צריך, וכי "בחוץ" יש מקרי התעללות בחסרי ישע, מקרי הזנחה פושעים.
כך גם אני כהורה, כאימא אני רוצה למען הבן שלי את היחס הטוב ביותר שאפשר, וכאשר המדריכים אומרים לי שגם הם יכולים לעזור לגילי עם אימוני הספורט, אני ספקנית. ודקה אחרי אני בוחרת לשתף פעולה איתם, לעשות כך שהדברים יזוזו למען גילי.
פניתי לאלון, מאמן הספורט של גילי, וביקשתי ממנו להכין תוכנית אימונים לגילי בתוך ההוסטל, בתוך מרכז התעסוקה. ואלון הכין תוכנית תרגולים ליישום שלוש פעמים בשבוע.
רגע, הסבר קצר. יאנה, מנתחת ההתנהגות שצפתה בסרטוני האימונים של גילי עם אלון. ביקשה ממני להשתלב במאמצים לקדם את גילי בתחום הספורט. היא הבטיחה לי שהיא תדריך את הצוות, ושהם אוהבים אתגרים לביצוע.
וכאן עולות לי המחשבות, "תני בהם אמון", "תעודדי אותם", "תקבלי את ההצעה בחיבוק", ואני מחליטה להסריט עבורם סרטוני הדרכה. אלון מצידו, אף הוא מוכיח רוח צוות ומשתף פעולה. ובעצם, כמו בחיים, אין סיכוי להצלחה גדולה בלי שילוב כוחות. צריך לזהות אנשים טובים, לזהות את נותני ההשראה ולרוץ איתם.

שילובי ידיים, עידוד, חיוך לצוות המתאמץ, השקעה בהדרכה, וכולנו יחד נרוויח.

תודה לאלון שמוכיח חזון ומנהיגות, ורצון לעבוד עם צוותים. תודה ליאנה שרוצה לאתגר את הצוות, שרוצה לעשות מעל ומעבר למען גילי. והכי חשוב שאנחנו ההורים נזכור שכמו שגילי מתפתח תוך כדי התנסות ותיקון, כך גם המדריכים והמאמנים, נמצאים בתהליך למידה מתמיד.

תודה לכם שאתם קוראים את הפוסט שלי, תודה על כל תגובה ועל כל מסר שאתם שולחים אליי.
שבוע טוב ופורה,
שלכם,
איילה

אהבתם? מוזמנים לשתף

פייסבוק
טוויטק
טלגרם
וואטסאפ
אימייל
הדפסה